Veelgestelde vragen

De gemeente Westland volgt de landelijke richtlijnen op om verdere verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan. Wij hebben onze dienstverlening aangepast om u en onze medewerkers te beschermen.

De lokale maatregelen zijn erop gericht de landelijke richtlijnen, zoals de afstandseis van 1,5 meter, goed te kunnen naleven. Voor zowel de landelijke als lokale maatregelen geldt dat deze strikt zullen worden gehandhaafd door de politie en gemeentelijke toezichthouders. Bij het niet naleven van de maatregelen worden boetes uitgedeeld of nadere bestuursrechtelijke maatregelen genomen (bijvoorbeeld gebiedsverboden). De lokale maatregelen gelden voor de periode dat de landelijke maatregelen van kracht zijn.

Hier leest u wat dit voor u kan betekenen. Deze pagina wordt aangevuld als er wijzigingen zijn.

Verspreiding voorkomen

  • Wat kan ik doen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

    De belangrijkste maatregelen die u kunt nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen zijn heel simpel:

    • was uw handen regelmatig
    • gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik meteen weg
    • hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
    • schud geen handen
    • raak uw neus, mond en gezicht zo min mogelijk aan

    Heb je meer vragen over het voorkomen van besmetting? Kijk dan op de website van het RIVM.

Hulp en advies

  • Coronahulp Westland

    De vrijwilligers van Coronahulp Westland bieden u graag hulp aan, zoals boodschappen doen of de hond uitlaten. U kunt ook zelf uw hulp aanbieden.
    Dat kan op drie manieren:

    • Zoek op Facebookgroep Coronahulp Westland
    • Kijk op www.coronahulpwestland.nl
    • Lukt het niet via Facebook of de website? Bel dan naar Vitis Welzijn via telefoonnummer: 0174 - 630 358
  • Veilig thuis

    Gaat het thuis niet goed, kunt u de situatie niet meer als gezin oplossen of bent u bezorgd over iemand in uw omgeving? Bel dan naar Veilig Thuis Haaglanden: 0800-2000. U kunt ze 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen. Kijk voor meer tips op de website

  • Kindertelefoon

    Kinderen kunnen elke dag van de week van 11:00 tot 21:00 uur hun zorgen en hun verhaal delen met de vrijwilligers van de Kindertelefoon. Ze hoeven hun naam niet te vertellen en gegevens blijven vertrouwelijk. Bel gratis en anoniem 0800-0432 of gebruik de chat. Kijk op de website hoe dat werkt

  • Telefoonlijnen

    Er zijn verschillende telefoonlijnen voor wie zich zorgen maakt over het coronavirus, behoefte heeft aan een gesprek, luisterend oor of advies.

  • Vitis Welzijn

    Op dit moment zijn er bij Vitis Welzijn extra veel medewerkers aan het werk die u graag te woord staan. Bel daarvoor naar telefoonnummer: 0174 - 630 358 of kijk op www.vitiswelzijn.nl.

  • Westland voor elkaar

    Op de website Westlandvoorelkaar kunt u om hulp vragen of uw hulp aanbieden. Komt u er niet uit? Bel dan naar Vitis Welzijn via telefoonnummer 0174 - 630 358.

  • Voor kinderen, jongeren en ouders

    Kinderen en ouders zijn veel meer thuis dan normaal. Het is onzeker hoe lang dat gaat duren. Dat kan voor spanningen zorgen. Zeker zonder afleiding door bijvoorbeeld sport en sociale activiteiten. Het Nederlands Jeugdinstituut geeft tips en advies.

    Hoe legt u kinderen uit wat er aan de hand is? Hoe praat u met hen over de impact van het virus, bijvoorbeeld als zij angstig zijn of autisme hebben? Op de website van het Kenniscentrum kinder- en jeugdpsychiatrie staan adviezen en informatie van verschillende experts en organisaties op een rij.

    Heeft u vragen of zorgen over uw kind(je)? Met opvoedvragen kunt u bellen met het telefonisch spreekuur van JGZ (het consultatiebureau voor kind en jeugd). U belt naar 088 - 054 99 99 (optie 2; op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur). Verder staan op de website veel tips voor ouders met jonge kinderen over allerlei vragen rondom opvoeding.

  • Winkel in Westland

    Wilt u online iets kopen of eten laten bezorgen? Denk dan aan de Westlandse winkeliers en horecaondernemers die het zwaar hebben. Op Winkel in Westland leest u hoe u kunt bestellen en laten bezorgen. Op de Facebookpagina Winkel in Westland en op Instagram vindt u ook verschillende acties.

  • Support Your Locals Westland

    U kunt op uiterlijk donderdag 16.00 uur een doos vol ambachtelijke producten van Westlandse ondernemers bestellen. Zo helpt u lokale ondernemers door deze zware periode heen. Zo’n pakket is een goed cadeau voor iemand die tijdelijk de deur niet uit kan, geen bezoek mag ontvangen of juist keihard moet werken. Vervolgens haalt u het pakket op vrijdag op bij het Tramhuisje in Naaldwijk of u laat het bij u thuis of een ander bezorgen. Kijk voor meer informatie op de website.

  • FlowerBoostChallenge

    Doe mee met de FlowerBoostChallenge en steun de Westlandse kwekers. Koop een bloemetje voor in huis of planten voor in de tuin! Daag anderen via sociale media uit om ook mee te doen. Deel uw bericht met #FlowerBoostChallenge.

  • Fonds 1818

    Wie nu aan de slag wil om hulp te geven in de coronacrisis kan niet te lang wachten op een financiële bijdrage. Zowel stichtingen en verenigingen als groepjes bewoners kunnen via Fonds 1818 met een snelle procedure een aanvraag indienen voor coronahulp-projecten. Kijk voor meer informatie op de website van Fonds 1818.

  • Thuis online

    Via internet kunt u thuis nog voldoende contact hebben met uw dierbaren of een virtueel uitstapje maken. De vrijwilligers van PCHulp van SeniorWeb helpen u tijdelijk gratis op weg met uitleg over videobellen of het gebruiken van sociale media. U belt naar 0800 – 0506 (op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur).

    Voor vragen over SeniorWeb neemt u contact op via: leden@seniorweb.nl of 030 - 276 99 65.

  • Helpdesk Welkom Online

    De Helpdesk Welkom Online beantwoordt vragen zoals: hoe kan ik videobellen, hoe houd ik contact via sociale media en hoe kan ik online spelletjes spelen met anderen? U belt naar 088-344 2000 (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur). De hulplijn is gratis. U betaalt alleen reguliere gesprekskosten.

    Met het gratis, laagdrempelige en online lesprogramma Welkom Online leert u stap voor stap van alles over bijvoorbeeld videobellen, filmpjes bekijken, online zoeken en sociale media.  U kunt de lessen alleen, samen met een vrijwilliger of groep volgen.

    Helpdesk Welkom Online is een initiatief van het Ouderenfonds, VodafoneZiggo en Samsung.

  • Help ouderen en chronisch zieken

    Oudere mensen en mensen met een chronische ziekte zijn vatbaarder voor het coronavirus. Daarom kunt u beter niet op bezoek gaan. Wilt u toch iemand helpen die bang is of geïsoleerd raakt door het coronavirus? Gelukkig zijn er veilige manieren om een ander te helpen!

    • check telefonisch of u iets kunt doen
    • bied aan boodschappen te doen
    • bied uw hulp aan via www.coronahulpwestland.nl of de Facebook groep Coronahulp Westland; lukt dat niet, bel dan naar Vitis Welzijn via telefoonnummer: 0174 – 630 358
    • bied uw hulp aan via Westlandvoorelkaar of via de Facebookpagina Westland Voorelkaar. Komt u er niet uit? Bel dan naar Vitis Welzijn via telefoonnummer 0174 - 630 358.
    • raad aan het openbaar vervoer te vermijden en bied een lift aan
    • informeer of hun voorraad medicijnen voldoende  is
    • bel vaker en langer
    • stuur een leuke kaart of brief
    • doe iets leuks samen, zoals een online spelletje of samen televisie kijken met de telefoon aan het oor

    Kijk hier voor meer tips.

  • Veilig helpen

    Wilt u iets doen voor iemand in thuisisolatie of quarantaine?
    Het is verstandig om niet naar binnen te gaan. Zet de boodschappen bij de voordeur neer. Maak een praatje via de telefoon. Houd sowieso altijd in uw achterhoofd dat hygiëne van uw kant belangrijk is.

  • Oppassen voor nepcollectanten

    Veel mensen bieden spontaan aan om een handje te helpen. Dat is natuurlijk hartverwarmend. Maar let op: er zijn ook nepcollectanten actief. Vraag om een legitimatie als u het niet vertrouwt.

Publiekszaken

  • Balies gemeentehuis/ afspraken

    Gaat mijn afspraak bij het gemeentehuis nog door?
    Nee, alle aangevraagde balieafspraken die niet strikt noodzakelijk zijn, worden afgezegd. Alleen voor dringende aanvragen kunt u een afspraak maken

    Bij de publieksbalies van het gemeentehuis behandelen we alleen urgente aanvragen:

    • verlengen van rijbewijs of reisdocumenten die verlopen voor 8 mei
    • geboorteaangiftes
    • overlijdensaangiftes

    Hoe kan ik een afspraak maken?
    Op dit moment is het alleen mogelijk om een noodzakelijke afspraak te maken. Twijfelt u? Bel dan met ons Klant Contact Centrum: 14 0174 en kies voor optie 2. Samen met de medewerker bespreekt u de situatie en of het maken van een afspraak noodzakelijk is.

  • Verlopen documenten

    Als uw reisdocument of rijbewijs vóór 13 april verloopt, kunt u deze - in geval van nood -aanvragen en vervangen. Bel dan met ons Klant Contact Centrum: 14 0174 en kies voor optie 2. Samen met de medewerker bespreekt u de situatie en of het maken van een afspraak noodzakelijk is.

  • Ophalen documenten

    Neem voor het ophalen van documenten zoals een rijbewijs of paspoort telefonisch contact op met de gemeente. Bel ons Klant Contact Centrum: 14 0174 en kies voor optie 2. Dan wordt samen gekeken naar de mogelijkheden voor het ophalen van de documenten in de publiekshal aan de Verdilaan.

  • Aanvragen uittreksel, afschriften burgerlijke stand of attest de vita (bewijs van in leven zijn)

    Deze documenten kunnen op dit moment alleen digitaal via de website worden aangevraagd. U heeft hiervoor een DiGiD nodig.

  • Verhuizing doorgeven

    Een verhuizing kan op dit moment alleen digitaal via de website worden doorgegeven. U dient hiervoor in het bezit te zijn van een DiGiD. Als u geen DiGiD heeft, kunt u een papieren formulier invullen en opsturen. Dit formulier kunt u aanvragen door een mail te sturen naar info@gemeentewestland.nl.

  • Ophalen afval

    Afval wordt gewoon opgehaald. Kijk op deze pagina wanneer het bij u wordt opgehaald.

  • Milieustraten

    Milieustraten zijn geopend.

    Kom alleen naar de milieustraat als het echt noodzakelijk is. Heeft u spullen die nog even bewaard kunnen worden, wacht dan met het wegbrengen naar de milieustraat. Kan het niet wachten? Verzamel het grofvuil dan zodat u maar één keer naar de milieustraat hoeft te komen.

  • Uitvaarten

    Uitvaarten gaan altijd door. Begrafenisondernemers zijn zelf verantwoordelijk de richtlijnen te volgen van het RIVM en de branchevereniging (als ze hierbij aangesloten zijn).

    De gemeente heeft het voorlopen bij uitvaarten uitbesteed. Deze bedrijven moeten zich houden aan de richtlijnen. Er mogen maximaal 30 mensen bij een uitvaart aanwezig zijn. Als de voorloper merkt dat hier van wordt afgeweken, geeft hij dit aan bij de begrafenisondernemer.

  • Werkzaamheden buitenruimte

    Werkzaamheden in de buitenruimte (wegwerkzaamheden, groen, riolering) worden zo goed mogelijk uitgevoerd. Verandert de situatie door het coronavirus? Dan wordt bekeken wat dit betekent voor de uitvoering van de werkzaamheden.

    Bewonersavonden zijn geannuleerd. Er wordt gezocht naar andere oplossingen.

  • Meldingen openbare ruimte

    Door het coronavirus zijn er minder medewerkers om de meldingen openbare ruimte af te handelen. Wij vragen om uw begrip. Sommige meldingen krijgen voorrang:

     

    • meldingen waarbij de volksgezondheid in het gedrang kan komen (huisvuil en dergelijke)
    • meldingen waarbij zich een gevaarlijke situatie kan voordoen (dreigend omvallende boom) of andere calamiteiten

     

     

  • Raads- en commissievergaderingen

    Alle commissievergaderingen en overige bijeenkomsten van de gemeenteraad gaan niet door. Alle bijeenkomsten tot 1 juni zijn verboden. Mocht het nodig zijn te vergaderen, dan zal gekeken moeten worden of het in een andere vorm kan.

Openbare leven

  • Openbare ruimte

    Groepsvorming (al dan niet toevallig) in de publieke ruimte is verboden. Onder een groep verstaan we meer dan drie personen die daarbij geen afstand van 1,5 m houden.

    Er mogen maximaal 3 personen bij elkaar staan  met een onderlinge afstand van 1,5 meter. Het aantal van 3 geldt niet voor gezinnen. Bij herhaaldelijke overtreding van deze regel worden gebiedsverboden of andere bestuursrechtelijke maatregelen opgelegd.

  • Verbod recreatief nachtverblijf

    Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan is er donderdag 2 april een nieuwe noodverordening in de Veiligheidsregio Haaglanden vastgesteld. Daarin is opgenomen dat het in elk geval tot na de meivakantie verboden is om overnachtingen aan te bieden aan toeristen en vakantiegangers.

    De aanleiding voor dit verbod is de vrees dat een toestroom van toeristen, die een of meer nachten in de regio verblijven, een zodanige druk legt op de beschikbare medische voorzieningen, dat niet kan worden gegarandeerd dat er voldoende zorg is. Tevens draagt het verbod bij aan het verminderen van het aantal reisbewegingen.

    Het verbod op recreatieve overnachtingen geldt niet voor hotels, locaties waar arbeidsmigranten wonen, locaties waar uitsluitend vaste standplaatsen worden verhuurd en mensen die vanwege persoonlijke omstandigheden (tijdelijk) in een recreatieverblijf overnachten.

  • Vervoer medewerkers groente- en fruitteelt

    De Westlandse groente- en fruitteelt is heel belangrijk voor de Nederlandse voedselvoorziening. Niet iedereen kan op de fiets naar zijn of haar werk. Vervoer van arbeidsmigranten per bus of gezamenlijke auto naar werk  gaat daarom door.  De gemeente doet wel  een dringend beroep op de uitzendbranche om personenvervoer zo  te regelen dat inzittenden een veilige afstand van elkaar houden.

  • Recreatiegebieden

    Wollebrand, Plas van Alle Winden, Poelzone, Solleveld, Zwethzone, De Zweth, Hofpark, ’t Kraaiennest, ’s-Gravenzandse bosjes, park De Lierhout, Prinsenbos, Staelduinse bos en strand/duingebied.
    Er wordt voortdurend bekeken hoeveel bezoekers er in een bepaald recreatiegebied aanwezig zijn. Het recreatiegebied wordt voor publiek gesloten als het totaal aantal bezoekers daartoe op enig moment aanleiding geeft.

  • Parkeren strand

    Parkeerterreinen bij de strandopgangen zijn afgesloten, vooralsnog tot 28 april. De strandopgangen (paden naar het strand) en de stranden zijn open. 

  • Vaarrecreatie

    Recreatief varen is uitsluitend toegestaan tot 3 personen of in gezinsverband.

  • Samenkomsten in besloten sfeer

    Samenkomsten in hokken met meer dan drie personen zijn niet toegestaan. Het gebruik van (bedrijfs)kantines buiten werktijd wordt aangemerkt als horeca en is dus niet toegestaan.

  • Weekmarkten

    Op de weekmarkten zijn alleen artikelgroepen of branches toegestaan die een relatie hebben met de voedselketen. De markten moeten zodanig zijn ingericht dat er voldoende afstand is tussen de kramen en de paden voldoende breed zijn.

  • Winkels

    In winkels wordt maximaal 1 klant per 10 m2 netto-vloeroppervlakte toegelaten.

     

    • De winkelexploitant dient bij de ingang van zijn winkel aan te geven hoeveel mensen er op basis van het hiervoor genoemde uitgangspunt maximaal in de winkel worden toegelaten. 
    • Bij de kassa(‘s) staan niet meer dan drie personen tegelijkertijd in de rij.
    • Het is verplicht een winkelwagen te gebruiken.
    • Als in een winkel alleen winkelmandjes beschikbaar zijn, is het verplicht een mandje te gebruiken.  

     

     

  • Activiteiten Vitis Welzijn

    Vitis Welzijn is tijdelijk gestopt met een aantal activiteiten en de wijkcentra zijn gesloten. Toch wordt vooral gekeken naar wat zij wel voor u kunnen doen.

    Bel met vragen naar Vitis Welzijn: 0174 - 630 358. Er zijn extra medewerkers om u verder te helpen.
    Meer informatie is te vinden op de website van Vitis Welzijn.

  • Sportscholen, sauna’s en fitnessclubs

    Sportscholen, sauna’s en fitnessclubs zijn gesloten.

  • Sportparken

    Het is verboden de sportparken te betreden.

  • Seksgerelateerde bedrijven

    Seksgerelateerde bedrijven (bijvoorbeeld prostitutie, seksclubs en escortdiensten) zijn gesloten.

  • Zwembaden

    Alle zwembaden zijn gesloten. Meer informatie is te vinden op de website van Optisport.

  • Eet- en drinkgelegenheden

    Eet- en drinkgelegenheden (cafés, restaurants, bars en coffeeshops) zijn gesloten. U mag niet meer naar binnen. (Thuis)bezorgen en afhalen gaat wel door. Vermijd drukte, zorg dat u niet met andere mensen dicht op elkaar staat. Bij afhalen neemt u uw consumpties mee naar huis (niet ter plaatse opeten).

  • Hotels

    Hotels mogen open blijven voor overnachtingen. De restaurants en bars in het hotel zijn gesloten, ook voor gasten van het hotel. Roomservice voor ontbijt, lunch en diner zijn wel mogelijk

  • Bibliotheek Westland en WestlandTheater De Naald

    WestlandTheater De Naald en Bibliotheek Westland zijn gesloten.

  • Historisch Archief Westland

    De leeszaal van het Historisch Archief Westland in het gemeentehuis aan de Verdilaan is gesloten..

    Voor vragen mailt u naar: haw@gemeentewestland.nl.
    Meer informatie is te vinden op de website van het Historisch Archief.

  • Dierenweiden en kinderboerderijen

    Alle dierenweide en kinderboerderijen zijn gesloten voor publiek. Er is voldoende personeel om de dieren te verzorgen. Publiek is hierbij niet toegestaan.

    Heeft u vragen? Mail naar: MeldingenPGgroen@GemeenteWestland.nlMeldingenPGgroen@GemeenteWestland.nl.

  • Evenementen

    Alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni, ook met minder dan 100 mensen.

  • Reizen met openbaar vervoer

    Het openbaar vervoer blijft rijden en de stations zijn open, maar een aantal OV-bedrijven laten minder treinen, bussen, trams en metro’s rijden. Blijf thuis als u één van de klachten heeft: neusverkouden, keelpijn, hoesten en koorts. In andere gevallen stapt u achterin in en checkt u ook achterin in, zodat contact met de chauffeur wordt beperkt. Raadpleeg voor vertrek uw reisplanner of de website van uw OV-bedrijf voor de laatste informatie over de dienstregeling.

  • Fietsenstalling

    U kunt uw tweewieler gewoon stallen in de fietsenstalling. Er zijn momenteel geen beheerders aanwezig en is er dus geen toezicht. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Biesieklette.

Jeugd, opvang en onderwijs

  • Scholen en kinderopvangorganisaties

    Scholen en kinderopvangorganisaties zijn gesloten. Voor mensen in cruciale beroepsgroepen is er noodopvang, zodat zij hun werk voor de samenleving kunnen blijven doen.

    Meer informatie is te vinden op de website van de Rijksoverheid.

  • Noodopvang kinderen van ouders met cruciale beroepen

    In Westland volgen wij de landelijke aanpak van het kabinet en hebben afgesproken de opvang zoveel mogelijk dekkend te houden over de kernen van de gemeente Westland. Waarbij de instellingen onderling bekijken of eventuele bundeling en maatwerk in de kernen wenselijk is. Op kernniveau zorgen we er samen voor dat de voorzieningen in stand blijven.

    Voor ouders/ verzorgers in cruciale beroepen geldt het volgende:

    Als in een gezin één ouder een cruciaal beroep uitvoert, is het verzoek om zelf de kinderen op te vangen als dat kan. Als dat niet lukt, kan er een beroep worden gedaan op de school en/of kinderopvang (dagopvang, BSO, gastouderopvang). Hierbij is het geen harde eis dat beide ouders een cruciaal beroep uitoefenen. Het kabinet en wij vinden het belangrijk dat mensen met cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven en er voor hun kinderen opvang beschikbaar is.

    Kijk hier voor een overzicht van cruciale beroepsgroepen.

  • Jongerenwerkers Vitis Welzijn

    Jongerenwerkers van Vitis Welzijn hebben vooral contact met de jongeren via sociale media, app en telefoon:

     

    • voor alle vragen die leven over het coronavirus
    • voor voorlichting, bijvoorbeeld over het weerstaan van de verleiding om elkaar op te zoeken.

    Samen sporten, bij elkaar op de kamer zitten is geen goed idee!

    Bel met vragen naar Vitis Welzijn: 0174 - 630 358. Er zijn extra medewerkers om u verder te helpen.
    Meer informatie is te vinden op de website van Vitis Welzijn.

  • Computerregeling

    Kinderen krijgen thuis onderwijs om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Ze hebben hiervoor een computer of een laptop nodig. Veelal zal de school hier voor zorgen. Voor gezinnen met een uitkering of een laag inkomen kan de gemeente ook helpen bij de aanschaf.

    U vraagt de vergoeding aan met een voorlopige factuur of een prijsopgave van een winkel. De maximale vergoeding voor een computer is € 500,00.
    Onder computer wordt verstaan: een desktop of een laptop. Daarnaast een monitor, toetsenbord, muis en printer. Kijk voor de voorwaarden en het aanvragen op de pagina 'Vergoeding computer'.

Zorg en ondersteuning

  • Gevolgen voor zorg en ondersteuning

    De gemeente heeft met alle zorgaanbieders afgesproken dat zij zoveel mogelijk de zorg blijven aanbieden. De zorgverleners willen dat zelf ook heel graag. Zij beseffen goed dat veel mensen van hen afhankelijk zijn. U krijgt daarom zoveel als mogelijk de zorg die u gewend bent. Dat kan natuurlijk alleen als u geen gezondheidsklachten heeft die mogelijk wijzen op het coronavirus. Ook kan de zorgverlener klachten krijgen.

    Dan is het voor de gezondheid van u en de zorgverlener niet langer mogelijk om de zorg te bieden.
    Wij hebben afgesproken dat de zorgverlener dan contact opneemt met de gemeente. Samen bekijken we dan of er andere oplossingen zijn.

    Houd contact met uw zorgverlener

    Zorgverleners beslissen iedere dag opnieuw of zij in staat zijn om op een verantwoorde manier hun werk uit te voeren. Daarover houden zij contact met u. Heeft u zelf gezondheidsklachten die kunnen wijzen op besmetting met het coronavirus en verwacht u uw zorgverlener thuis? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw zorgverlener. Zo proberen we met elkaar de verspreiding van het coronavirus af te remmen.

    Mochten de regels rondom het coronavirus wijzigen dan zijn wij genoodzaakt onze dienstverlening hier op aan te passen. Wij houden u hiervan op de hoogte.

  • Afspraak met gemeente of zorgverlener over zorgindicatie

    Omdat we de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk willen beperken, hebben we ervoor moeten kiezen om geen huisbezoeken meer af te leggen. Medewerkers van de gemeente of zorgorganisatie komen niet bij u thuis om afspraken te maken over uw zorg en ondersteuning. Deze gesprekken voeren we nu via de telefoon.

Diverse vragen

  • Hoeveel besmettingen zijn er in Westland?

    De GGD maakt sinds 16 maart niet meer bekend hoeveel vastgestelde besmettingen er per gemeente zijn. Dit aantal zegt namelijk niets over het daadwerkelijke aantal besmettingen. Dit omdat niet iedereen meer getest wordt.