‘Onze handen jeuken’ en ‘We maken nieuwe plannen’

‘Onze handen jeuken’

“We hebben hier niet eerder mee te maken gehad. Het is zo’n hard gelag”, vertelt Esther Starrenburg van Tendenz Kappers. “Natuurlijk krijgen we nu vaak de vraag of we niet thuis kunnen knippen. Onze handen jeuken maar het kan gewoon niet. Het is niet waar wij voor staan.”

Daarom ontzorgt Tendenz de klanten op een andere manier. Ze maken bijvoorbeeld kleurpakketten op maat. “Die zijn voor de uitgroei en als basis prima. Straks in het voorjaar kunnen we de kleur weer verlevendigen en aanpassen op maat. Door de producten aan huis te leveren, houden we persoonlijk contact. En we werken met video calls, om zo onze klanten te coachen met tips.”

“Als we kijken naar de financiële kant van de zaak: er gaat alleen maar geld uit. Maar in onze branche is dit het maximale wat we kunnen doen.” Van Starrenburg richt zich daarom op de interne bedrijfsvoering. “We hebben in ons bedrijf veel jonge mensen en hun hele sociale leven is weggevallen. Als bedrijf heb je ook een maatschappelijke functie. Daarom vind ik de online meetings en trainingen drie, vier keer per week belangrijk: zo blijft het team elkaar zien en uitdagen in creativiteit. Dat is juist wat ons vak zo mooi maakt!”
Starrenburg kijkt uit naar de dag dat de salons weer open mogen. “Iedereen verlangt naar de juiste behandeling en beleving. Als het straks weer mag, staan we klaar!”

‘We maken nieuwe plannen’

Bij de SAP.BAR van Mariëlle Baetings kun je terecht voor verse sappen, smoothies en bowls. Nu de klanten niet meer in de bar kunnen zitten, zoeken ze naar andere manieren om contact te houden met hun klanten. “We hebben begin dit jaar een ‘detox challenge’ gedaan via Instagram. Leuk om te merken dat zoveel mensen hieraan meededen!”

Baetings heeft meer plannen. “We willen ons nog meer richten op de zakelijke markt. Werkgevers vinden het in deze coronatijd belangrijk om hun werknemers fit en gezond te houden en ze een blijk van waardering te sturen. Dat varieert van eenmalig tot dagelijks of één keer per maand een gezonde sap- of fruitmand.” Ook is SAP.BAR is sinds kort een webshop gestart waar mensen online verschillende sapboxen kunnen bestellen. “We bezorgen op dit moment alleen nog in het Westland, maar dat willen we binnenkort uitbreiden door heel Nederland.”

Daarnaast breidt ook de SAP.BAR zelf uit. Afgelopen november opende de SAP.BAR een tweede locatie in ’s Gravenzande, met terrasruimte. “We hopen dat we in het voorjaar meer mogen zijn dan een take away en dat we lekker naar buiten kunnen.” Op dit moment is ze volop bezig met de verbouwing van de derde vestiging in Delft, mét lunchkaart. De opening vindt nog dit voorjaar plaats.