RUMAG

De mannen van RUMAG hebben een verhaal waar menig online speler jaloers op kan zijn. Met een volgersaantal van 1,7 miljoen Nederlanders en het grootste interactiecijfer op Facebook, zijn ze vanuit een simpele blog een nationaal bekend merk geworden.

Thijs van der Heide, Danny Membre en René Watzema zijn de namen achter dit merk. Rumag gaat over alles wat millennials bezighoudt. Er werd gestart met blogs, maar die sloegen niet aan, totdat ze besloten er quotes uit te halen en die te delen via sociale media. Soms op het randje, soms erover. De quotes werden populair, met hulp van Danny Membre, voormalig clubeigenaar en inmiddels partner en mede-eigenaar van RUMAG, René Watzema en de rest van het team.

De quotes werden populairder dan de blogs zelf, dus daar zetten ze nu vol op in. Het merk is uitgegroeid met merchandise, evenementen, een scholentour en binnenkort zelfs een theatertour en bioscoopfilm. Het online platform draait om de empowerment van millennials. Ze hebben trouwe volgers die met hen mee bewegen en samen zorgen ze voor het megabereik. Dit jaar hebben ze namelijk hun miljoenste volger op Instagram gekregen, en dat is nog niet zo makkelijk in een klein land als Nederland.