Voor de aanvraag moet u verschillende gegevens verzamelen.

  • geldig legitimatiebewijs van u en uw eventuele partner
  • jaarcijfers, zakelijk en privĂ©, van de afgelopen 3 jaar
  • belastingaangiften van uzelf, en uw eventuele partner, van de afgelopen 3 jaar
  • laatst aanwezige taxatierapport van uw bedrijf en eventueel uw woning
  • inschrijving Kamer van Koophandel
  • noodzakelijke vergunningen voor uitoefenen bedrijf
  • laatste 3 afschriften van alle bankrekeningen van uzelf en uw eventuele partner
  • bewijzen van eventuele overige bezittingen, bijvoorbeeld lijfrentepolis of koopsompolis
  • bewijzen van eventuele overige inkomsten van uzelf en uw eventuele partner (salarisstroken, uitkeringsbewijzen, eventueel uitbetaalde of uit te betalen heffingskortingen)
  • bewijzen van eventuele schulden
  • als u in een huurwoning woont, huurovereenkomst, betaalbewijzen huur, eventuele huurtoeslag
  • als u in een koopwoning woont, hypotheekakte, betaalbewijzen rente en aflossing
  • bewijsstukken zorgverzekering
  • eventuele verblijfsvergunning
  • eventuele papieren en/of vonnis van echtscheiding
  • overige informatie als u denkt dat die belangrijk is voor de aanvraag

Informatieplicht

Voor het indienen van een aanvraag en het ontvangen van een aanvraag geldt een informatieplicht. Dit betekent dat u verplicht bent op tijd alle informatie te verstrekken die van nodig is voor de IOAZ-regeling. Bijvoorbeeld woonsituatie of inkomen. Als u niet alle informatie verstrekt kunnen wij een boete opleggen of u strafrechtelijke laten vervolgen.