Kennisgeving incidentele festiviteit

Als u een festiviteit in uw inrichting gaat organiseren met bijvoorbeeld livemuziek of DJ en u denkt niet aan bepaalde geluidsnormen te kunnen voldoen, dan moet u dit melden.

Vanaf 16 december 2020 vindt er een belangrijke wijziging plaats, om uw zaken veiliger te regelen via de gemeente. Ondernemers hebben vanaf dat moment een eHerkenningsmiddel nodig met betrouwbaarheidsniveau niveau 3 of hoger. Lees meer in ons nieuwsbericht.

 

Indienen

  • Dien uw melding minimaal 2 weken van te voren in. Binnen 2 weken ontvangt u een beslissing op uw aanvraag.
  • Voor het online indienen van een aanvraag hebben burgers DigiD nodig, en bedrijven eHerkenning.
  • Voorwaarden
    • Incidentele festiviteiten worden alleen georganiseerd door horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen.
    • De festiviteiten vinden uitsluitend in de horeca-inrichting plaats.
    • U mag maximaal 12 kennisgevingen per jaar aanvragen.
    • Het ten gehore brengen van extra muziek dient uiterlijk om 01.00 te zijn beĆ«indigd.
    • U verwacht niet aan de geluidsnormen van het Activiteitenbesluit (art. 2.17, 2.19 en 2.20) te voldoen.