Adresonderzoek

U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente als

  • er iemand op uw adres staat ingeschreven die er niet (meer) woont
  • degene die met uw toestemming uw adres als briefadres gebruikt, niet meer bereikbaar is

U kunt een adresonderzoek ook intrekken.

Het onderzoek

De gemeente kan op verschillende manieren onderzoek doen, zoals:

  • controle van de Basisregistratie Personen (BRP)
  • een huisbezoek doen
  • oproepbrieven versturen

Aanvragen

U kunt een aanvraag voor onderzoek op 2 manieren doen.

Aan de balie

U geeft een schriftelijke verklaring af aan de balie van het gemeentehuis. Zorg dat u een legitimatiebewijs bij u heeft.

Via DigiD

U kunt online een aanvraag doen via DigiD.

Welke informatie vragen wij u

Voor het onderzoek hebben wij de volgende gegevens nodig, als die bekend zijn:

  • uw gegevens (zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres)
  • naam van de persoon die volgens u onterecht op uw adres staat ingeschreven
  • telefoonnummer en/of e-mailadres van die persoon
  • gegevens van de werkgever van die persoon
  • huidig verblijfadres van die persoon

Hulp nodig?

Heeft u moeite met het invullen van (website)formulieren? U kunt binnenlopen bij een Buurt Informatiepunt bij u in de buurt. U kunt ook een afspraak maken met de formulierenbrigade van Vitis Welzijn.

Andere vraag? Vul het contactformulier in of bel met telefoonnummer 14 0174.