Ik wil een melding doen, wijzigen of beëindigen

U woont in Westland en heeft een hulpvraag. Soms heeft u ondersteuning nodig bij dagelijkse taken om zelfstandig te wonen, zoals de administratie of het huishouden, een rolstoel, vervoer of een woningaanpassing. Eerst kijkt u zelf naar een oplossing. Dit kan ook met hulp van uw kinderen, familie, vrienden of buren. Daarnaast zijn er verschillende organisaties en diensten in het Westland die u kunnen ondersteunen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar Vitis Welzijn of naar éen van de Buurt Informatiepunten.

Lukt dit niet? Dan kan de gemeente u ondersteunen. Dit is geregeld in de Wmo: de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Een Wmo-melding doen

Met een Wmo-melding vraagt u een keukentafelgesprek aan bij de gemeente.
U kunt zelf bepalen of u het formulier, waarmee u het gesprek aanvvraagt, invult via DigiD of zonder DigiD. Ook kunt u voor iemand anders een melding doen. Dit gaat zonder DigiD.

Eén Wmo-melding per keer

Wilt u bijvoorbeeld een nieuwe melding doen en een wijziging doorgeven? Dan moet twee keer een Wmo-formulier worden ingevuld. Eén keer voor de nieuwe melding en één keer voor de wijziging.

De Wmo-melding gaat over iemand anders

Gaat de Wmo-melding over iemand anders, bijvoorbeeld uw kind of een familielid? Vermeld dan de gegevens van uw kind of de persoon waarvoor u de melding invult. Zoals het Burgerservicenummer, voorletter(s), achternaam en geboortedatum.

Werkt het formulier niet?

Neem contact met ons op via 14 0174, optie 1. Wij proberen de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Let op!

Maakt u 15 minuten geen gebruik van het aanvraagprogramma, dan wordt de verbinding met het programma verbroken

Aanvraag afronden

U verstuurt uw Wmo-melding door aan het einde van het aanvraagproces op de verzendknop te klikken. Heeft u de aanvraag verstuurd? Dan kunt u uw ingevulde formulier direct downloaden en ontvangt u een ontvangstbevestiging op het e-mailadres dat u heeft opgegeven.

Een Wmo-melding gedaan en dan? 

Een Wmo-consulent van de gemeente neemt contact met u op. Door de grote drukte op dit moment kan de wachttijd oplopen tot 12 weken.