Voornemen tot verkoop, pacht of verhuur gemeente-eigendommen

Als de gemeente het plan heeft om gemeentegrond te verkopen of te verpachten dan wordt dit bekendgemaakt.

Omschrijving verkoop

De gemeente Westland is voornemens om een tijdelijk schoolgebouw dat opgebouwd is uit modulaire units te verkopen. De verkoop betreft een aantal van 30 units die op dit moment ingericht zijn ten behoeve van leslokalen, verkeersruimten, sanitaire ruimten en overige ruimten. De specificaties van de units zijn:

• 30 units van LxB = 3,07 x 6,14 meter (= 681,5 m2 BVO)
  • Vrije hoogte in de units = 3,00 meter
  • Fabricaat is SilverSelectie van De Meeuw
  • Ontwerp en specificaties zijn opvraagbaar
  • Bezichtiging is alleen op afspraak mogelijk (alleen voor gegadigden)

De units dienen door de koper geaccepteerd te worden zoals deze worden aangetroffen. Koper dient zich te vergewissen van de bouwkundige staat en van de situatie op het terrein. Koper vrijwaart de gemeente van aansprakelijkheid voor verborgen gebreken of andere tekortkomingen en voor overige eventuele onvoorziene omstandigheden met betrekking tot de units. De units bevinden zich op het moment van aanvaarding in ontruimde toestand. Het terrein dient leeg te worden opgeleverd. Met leeg wordt bedoeld dat de hele opstal vanaf het maaiveld verwijderd dient te worden.

De selectieprocedure en criteria

De gemeente Westland zal bij verkoop van de units een eenvoudige selectieprocedure toepassen. Het selectiecriterium betreft:

1. Hoogste bod.

De geïnteresseerden krijgen de gelegenheid om gedurende 20 kalenderdagen na publicatie een prijsaanbod te doen en aan te geven wanneer zij de units kunnen demonteren, ophalen en het terrein leeg opgeleverd te hebben. De opgegeven data gelden als fatale termijnen.

Vervolgens zal de gemeente binnen vijf kalenderdagen na de sluitingsdatum de vervreemding aan de hoogste bieder gunnen en overige bieders schriftelijk informeren. Mocht het hoogste bod door meerdere gegadigden zijn gedaan, dan gaat de gunning naar degene die op de kortste termijn de units kan demonteren, ophalen en het terrein leeg opleveren. Indien zowel het bod als de termijn voor demonteren/ophalen/leeg opleveren hetzelfde is, dan zal de gemeente kijken naar het tijdstip ontvangst van het bod waarbij de volgorde van binnenkomst bepalend is.

Het tijdschema
Eenieder die van mening is als geïnteresseerde te worden aangemerkt voor deze verkoop, dient uiterlijk 28 mei 2024 te reageren op dit bericht via [email protected] onder opgave van “Reactie Verkoop tijdelijke noodlokalen (units)” de geboden prijs en termijn van ophalen en demonteren aan te geven (incl. leeg opleveren terrein).

Reacties die geen geboden prijs of termijn bevatten, zullen niet in behandeling worden genomen. Nadat de gemeente overgaat tot gunning aan de hoogste bieder zal er aan de overige bieders een termijn van 20 kalenderdagen worden geboden (berekend vanaf de gunningsdatum) om tegen de gunning van de gemeente te ageren. Overige bieders dienen  in dat geval een kort geding bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag aanspannen teneinde te voorkomen dat de gemeente de opdracht daadwerkelijk verleent. Bieder dient de gemeente Westland hiervan onverwijld in kennis te stellen middels betekening van de dagvaarding op het adres van de gemeente.

De termijn van 20 kalenderdagen is een vervaltermijn. Maken de bieders binnen de 20 kalenderdagen na gunning geen kort geding aanhangig, dan vervalt het recht om tegen de beslissing in rechte op te komen en/of daarop enige vordering tot schadevergoeding of aanspraak te baseren en wordt de gunning definitief. De gemeente Westland en haar contractspartij worden onredelijk benadeeld als pas na deze duidelijk kenbaar gemaakte termijn, alsnog tegen het voornemen tot voor het aangaan van de overeenkomst wordt opgetreden.

Vragen en inlichtingen

Voor inhoudelijke vragen of meer informatie, en ook voor het plannen van een bezichtiging, kunt u contact opnemen met de heer D.J. Dekker van het organisatieonderdeel Cluster Ruimte | Team Ingenieursbureau via het e-mailadres [email protected] of het telefoonnummer (0174) 67 21 35.