WestlandStek voor vrijwilligers Lierse zaterdagclub

Op 6 april ontvingen H. (Hilda) van der Stok-Verboon en J. (Joke) Lagerwerf-Koornneef uit De Lier een WestlandStek voor hun inzet bij de zaterdagclub.

Wethouder Carlieke van Staalduinen overhandigde de gemeentelijke onderscheiding bij hun afscheid van de club. Al 40 jaar worden activiteiten georganiseerd voor een groep mensen met een verstandelijke beperking in het gebouw De Viermaster en cultureel centrum De Spin in De Lier. De groep bestaat nog uit zeven mensen, in het verleden was deze groep groter. Een aantal deelnemers is er al vanaf het begin bij.

Club is opgericht in 1984

Veertig jaar geleden is mevrouw Van der Stok dit initiatief begonnen en in 1989 is mevrouw Lagerwerf erbij gekomen. Samen hebben zij vrijwillig activiteiten verricht op maatschappelijk gebied voor verstandelijk beperkte mensen in de regio. Deze inzet was bijzonder waardevol voor de personen die het betrof en hun naasten. Zij hebben hiermee werkzaamheden verricht die een bijzondere waarde hebben voor de Westlandse samenleving. De zaterdagclub stopt na 40 jaar.

WestlandStek

De WestlandStek is een gemeentelijke onderscheiding voor personen die zich gedurende een periode van minimaal 12,5 jaar op bijzondere wijze hebben ingezet voor de gemeente Westland en/of haar rechtsvoorgangers op kerkelijk, cultureel, sociaal, maatschappelijk of sportief gebied.