Zilveren erepenning voor Aart den Haan

Op vrijdag 12 april heeft de heer Aart den Haan uit Hoek van Holland de zilveren erepenning ontvangen. Burgemeester Bouke Arends overhandigde hem deze tijdens zijn afscheid als directeur van de Westlandse Omroep Stichting (WOS).

14 jaar ingezet voor de WOS

Sinds 2010 heeft Aart den Haan als directeur van de Westlandse Omroep Stichting een belangrijke rol gespeeld in het medialandschap en de nieuwsvoorziening in de regio. Onder zijn leiding is de WOS uitgegroeid van een lokale omroep tot een professionele streekomroep met een enthousiast team en vele vrijwilligers. Met zijn inzet heeft hij tijdens deze jaren bijgedragen aan de ondersteuning en verbetering van maatschappelijke ontwikkelingen en culturele evenementen in de regio. Daarom heeft de WOS in 2019 en 2022 het Keurmerk voor Nederlandse Streekomroepen ontvangen. In 2014 werd zij ook uitgeroepen tot Lokale Omroep van het Jaar.

Nederlandse Lokale Publieke Omroep (NLPO)

Daarnaast heeft hij samen met collega-omroepdirecteuren het voortouw genomen bij de oprichting van een belangenvereniging voor lokale publieke omroepen. De NLPO is nu een volwaardige gesprekspartner voor de overheid, en speelt een grote rol in het organiseren van de samenwerking tussen alle regionale omroepen.

Zilveren erepenning

De zilveren erepenning is een gemeentelijke onderscheiding in Westland. Deze prijs wordt toegekend aan mensen die minstens 12,5 jaar buitengewoon waardevol werk hebben verricht voor het hele gebied, zowel op maatschappelijk, cultureel, sportief als economisch gebied. De zilveren erepenning bestaat uit een legpenning met draaginsigne en een oorkonde.