Voornemen tot verkoop, pacht of verhuur gemeente-eigendommen

Als de gemeente het plan heeft om gemeentegrond te verkopen of te verpachten dan wordt dit bekendgemaakt.

De gemeente Westland is voornemens, ten behoeve van uitbreiding van een glastuinbouwbedrijf een perceel gemeentegrond, kadastraal bekend gemeente Monster, sectie H nummer 4266 ter grootte van circa 2945 m² te verkopen. Het betreft een gedeelte van de doodlopende Alkemadelaan, lopend van de achterzijde van het perceel De Poel 12 tot aan het water De Gantel.

De gemeente heeft het voornemen hiertoe een koopovereenkomst te sluiten. De keuze voor een koopovereenkomst is ingegeven door het feit dat de koper ook eigenaar is van de direct aangrenzende gronden en opstallen.

Met deze publicatie geeft de gemeente Westland uitvoering aan het door de Hoge Raad op 26 november 2021 (ECLI:NL:HR:2021:1778) gewezen zogenaamde “Didam-arrest”.

Gelet op het voorgaande is de gemeente van mening dat er op grond van objectieve, redelijke en toetsbare criteria slechts één serieuze gegadigde in aanmerking komt voor het aangaan van de (ver)koopovereenkomst. Eenieder die van mening is eveneens als serieuze gegadigde te moeten worden aangemerkt voor deze gemeentelijke grondverkoop, dient uiterlijk 31 juli 2024 te reageren op deze publicatie via [email protected] onder opgave van “reactie voornemen verkoop gemeentegrond Alkemadelaan te Monster” en de reden(en) waarom men meent eveneens in aanmerking te komen.

Met het oog op de voortgang van het verkrijgen van duidelijkheid, hanteren wij een (reactie)termijn van 20 dagen, ingaande de dag na deze publicatie. De termijn van 20 dagen is een vervaldatum. Dient u binnen de 20 dagen na publicatie geen reactie in, dan vervalt het recht om tegen de aan te gane overeenkomst in rechte op te komen en/of daarop enige vordering tot schadevergoeding of aanspraak te baseren. De gemeente Westland en haar contractspartij worden onredelijk benadeeld als pas na deze duidelijk kenbaar gemaakte termijn, alsnog tegen het voornemen voor het aangaan van de overeenkomst wordt opgetreden.