Wmo-melding
U woont in het Westland en heeft een hulpvraag. Soms heeft u hulp nodig bij dagelijkse taken om zelfstandig te wonen. Bijvoorbeeld met een rolstoel, hulp bij uw administratie of bij het huishouden. Eerst zoekt u zelf een oplossing. Dit kan ook met hulp van uw kinderen, familie, vrienden of buren. Daarnaast zijn er verschillende organisaties en diensten in het Westland die u kunnen helpen. Kijk voor meer informatie op Vitis Welzijn of ga naar één van de Buurt Informatiepunten.
Heeft u alles geprobeerd en lukt het niet? Dan kunnen wij u misschien helpen. Dit is geregeld in de Wet maatschappelijke ondersteuning(Verwijst naar een externe website) (Wmo).
Een Wmo-melding doen
Om Wmo aan te vragen, doet u een Wmo-melding. U vult online het formulier in, dit kan met of zonder DigiD. Ook kunt u voor iemand anders een melding doen. Dit gaat zonder DigiD.
Heeft u hulp nodig bij de melding of daarna? Vraag dan hulp aan een cliëntondersteuner van Vitis(Verwijst naar een externe website). Deze persoon helpt u met de melding om Wmo aan te vragen. Lees op de pagina over de cliëntondersteuner(Verwijst naar een externe website) hoe deze persoon u kan helpen.
Een Wmo-melding doen voor iemand anders
Gaat de Wmo-melding over iemand anders? Bijvoorbeeld over uw kind of over een familielid? Geef dan de gegevens van uw kind of de persoon waarvoor u de melding invult, zoals het Burgerservicenummer, voorletter(s), achternaam en geboortedatum.
Hulp nodig?
Vindt u het moeilijk formulieren op onze website of op papier in te vullen? Dan kunnen de mensen bij een Buurt Informatiepunt(Verwijst naar een externe website) u helpen. U kunt ook een afspraak maken met de formulierenbrigade van Vitis Welzijn(Verwijst naar een externe website).
Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag online(Verwijst naar een externe website) of bel met telefoonnummer
14 0174(Verwijst naar een telefoonnummer).