Groenupdate

Hier leest u alle berichten rondom groen in Westland.

Nieuwe planten en struiken op 120 plekken in Westland

23 oktober

Mooi, verzorgd openbaar groen met gezonde bomen en planten: daar gaat de gemeente Westland voor. Daarom knappen wij van eind oktober tot eind december zo’n 120 plantvakken op door heel Westland. Op deze plekken is het groen aan vervanging toe. Daarom komen hier nieuwe vaste planten. Want Groen = Goud!

Het opknappen is onderdeel van het jaarlijkse onderhoud aan het openbaar groen. Elk jaar kiezen we deze plekken uit op basis van meldingen door inwoners en waarnemingen van onze beheerders. U kunt de plantvakken die opgeknapt worden, herkennen aan bordjes die we er enkele weken van tevoren in zetten.

Gezonde planten

We vinden het belangrijk dat de nieuwe planten een grote overlevingskans hebben. Daarom stemmen we de keuze voor planten goed af op de omstandigheden van elke plek. Als het nodig is, brengen we nieuwe grond aan en zorgen we voor bemesting. Ook kiezen we voor planten die een zo groot mogelijke bijdrage leveren aan de biodiversiteit. Staan er bomen? Dan blijven die staan. We werken daar omheen, om de wortels niet te beschadigen.

Groen = Goud!

Het verbeteren van de kwaliteit van bestaand groen is één van de belangrijke punten in het Actieplan Groen. De gemeenteraad nam dit plan om Westland te vergroenen in het voorjaar van 2023 aan. Benieuwd naar alle plannen? Bekijk dan het Actieplan Groen.

--------------------------------------------------------------------------------

Bloeiende bermen

31 juli

Mooi hè, natuurvriendelijk onderhoud waarbij steeds meer rekening wordt gehouden met de planten en dieren in een gebied? Dit doen wij op steeds meer plekken in Westland, zoals de Larixlaan in Monster op bovenstaande foto. Prachtig om te zien én goed voor de biodiversiteit.

Groen Westland Groen = Goud

1 juni

Veel inwoners willen graag dat het groener wordt in de gemeente. De noodzaak en behoefte voor meer groen in Westland waren al opgenomen in de omgevingsvisie en het Collegewerkprogramma.
In het plan Groen is Goud kunt u lezen wat we willen gaan doen.