Klacht over gemeentelijk handelen

Bent u niet tevreden over de manier waarop (een medewerker van) de gemeente zich tegenover u heeft gedragen? Dan kunt u een klacht indienen.
Belangrijk om te weten
Er is alleen sprake van een klacht als het gaat om gedrag van (een medewerker van) de gemeente.
Wilt u iets melden over de buitenruimte, bijvoorbeeld dat er iets stuk is of van overlast. Dan doet u dat via Melding maken.
Wilt u bezwaar maken tegen een gemeentelijk besluit, dan kan dat via Bezwaar maken gemeentelijk besluit.
Er kan een reden zijn waarom wij uw klacht niet inhoudelijk behandelen. In artikel 9:8 van de Algemene wet bestuursrecht leest u wanneer de gemeente niet verplicht is de klacht te behandelen. Als er een reden is om uw klacht niet te behandelen wordt u daarover geïnformeerd.
Digitaal indienen
Als u niet tevreden bent over de manier waarop (een medewerker van) de gemeente zich tegenover u heeft gedragen, dient u een klacht in. U logt in met uw DigiD (voor inwoners) of met e-Herkenning (voor bedrijven).
Als u geen DigiD heeft, kunt u uw klacht ook indienen via het online klachtenformulier.
Wilt u liever een brief schrijven? Dat kan ook. Stuur uw brief naar:
Gemeente Westland
Postbus 150
2670 AD Naaldwijk
U kunt ook een e-mail met uw klacht sturen naar [email protected].
Uw klacht moet een aantal gegevens bevatten:
- uw naam en (post)adres
- datum
- omschrijving van het gedrag waar uw klacht over gaat
- uw handtekening
Stuurt u een brief of e-mail? Zet dan duidelijk in het onderwerp dat het om een klacht gaat.
U kunt uw klacht ook telefonisch doorgeven via 14 0174.
Uw klacht wordt binnen zes weken behandeld volgens hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht. Lukt dat niet, dan wordt deze termijn één keer met 4 weken verlengd. U ontvangt hier bericht over.
Hulp nodig?
Vindt u het moeilijk formulieren op onze website of op papier in te vullen? Dan kunnen de mensen bij een Buurt Informatiepunt u helpen. U kunt ook een afspraak maken met de formulierenbrigade van Vitis Welzijn.