Klacht over gemeentelijk handelen
- Regel met DigiD(Verwijst naar een externe website)
- Regel met eHerkenning(Verwijst naar een externe website)
- Hulp nodig?
Bent u niet tevreden over de manier waarop (een medewerker van) de gemeente zich tegenover u heeft gedragen? Dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht indienen?
Er is alleen sprake van een klacht als het gaat om gedrag van (een medewerker van) de gemeente. Dat is bijvoorbeeld:
- als (een medewerker van) de gemeente volgens u iets nalaat te doen
- als u vindt dat een medewerker van de gemeente u niet netjes heeft behandeld
- als u geen reactie krijgt op uw melding over de buitenruimte
Digitaal indienen
Uw klacht kunt u via DigiD (voor inwoners) of via e-Herkenning (voor bedrijven) indienen.
Belangrijk om te weten
Wilt u iets melden over de buitenruimte, bijvoorbeeld omdat er iets stuk is of wilt u overlast melden? Dat is geen klacht. Daarvoor kunt u een melding maken via Melding maken.
Wilt u bezwaar maken tegen een gemeentelijk besluit, dan kan dat via Bezwaar maken gemeentelijk besluit.
Er kan een reden zijn waarom wij uw klacht niet inhoudelijk behandelen. In artikel 9:8 van de Algemene wet bestuursrecht(Verwijst naar een externe website) leest u wanneer de gemeente niet verplicht is de klacht te behandelen. Als er een reden is om uw klacht niet te behandelen wordt u daarover geïnformeerd.
Wilt u liever een brief schrijven? Dat kan ook. Stuur uw brief naar:
Gemeente Westland
Postbus 150
2670 AD Naaldwijk
U kunt ook een e-mail met uw klacht sturen naar
[email protected](Verwijst naar een e-mailadres).
Uw klacht moet een aantal gegevens bevatten:
- uw naam, (post)adres, telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres
- datum van de klacht
- omschrijving van het gedrag van (een medewerker van) de gemeente waar uw klacht over gaat
- eventuele bestanden die uw klacht verduidelijken (foto's/documenten)
Stuurt u een brief of e-mail? Zet dan duidelijk in het onderwerp dat het om een klacht gaat.
U kunt uw klacht ook telefonisch doorgeven via 14 0174(Verwijst naar een telefoonnummer).
Uw klacht wordt binnen zes weken behandeld volgens hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht(Verwijst naar een externe website). Lukt dat niet, dan wordt deze termijn één keer met 4 weken verlengd. U ontvangt hier bericht over.
Hulp nodig?
Vindt u het moeilijk formulieren op onze website of op papier in te vullen? Dan kunnen de mensen bij een Buurt Informatiepunt(Verwijst naar een externe website) u helpen. U kunt ook een afspraak maken met de formulierenbrigade van Vitis Welzijn(Verwijst naar een externe website).
Heeft u een andere vraag? Stel uw vraag online(Verwijst naar een externe website) of bel met telefoonnummer
14 0174(Verwijst naar een telefoonnummer).
Zie ook
- heeft u schade? U kunt de gemeente aansprakelijk stellen
- privacybeleid