Briefadres aanvragen

Heeft u geen vast woonadres? Om bereikbaar te blijven voor officiƫle instanties kunt u een briefadres aanvragen.

    Wanneer aanvragen

    U kunt een briefadres aanvragen als u:

    • dak- of thuisloos bent
    • (tijdelijk) geen vaste woonplaats heeft
    • in een zorginstelling verblijft
    • in een psychiatrische inrichting verblijft
    • in een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft
    • in een gevangenis verblijft
    • schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
    • gedurende een jaar maximaal 8 maanden in het buitenland verblijft
    • een beroep heeft waarvoor u voor langere tijd in het buitenland werkt

    Schriftelijk aanvragen

    U doet een aanvraag schriftelijk. Een aanvraag bestaat uit

    • een volledig ingevulde vragenformulier
    • een kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
    • een kopie van een identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) van de hoofdbewoner
    • een schriftelijk verklaring dat de briefadresgever akkoord is

    Vul het formulier in, samen met de hoofdbewoner van het adres waar u uw post wilt ontvangen. Nadat u het formulier heeft ingevuld print u dat uit. Stuur dit met bijlagen naar:

    • Gemeente Westland
    • Afdeling Dienstverlening
    • Postbus 150
    • 2670 AD  Naaldwijk

    Of stuur alles per e-mail naar brpburgerzaken@gemeentewestland.nl.

    Afhandeling van de aanvraag

    Wij beoordelen uw aanvraag. Misschien nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek. Hebben wij nog een vraag dan bellen wij u of sturen een brief.
    U ontvangt van ons schriftelijk bericht over onze beslissing.